assalamualaikum

Shoutbox

story abng angkt !

salam semua..hari ni saya mahu cerita pasal abang pula..hee,saya tidak ada abang,saya cuma ada abang angkat saja..saya ingat lepas dia dah tak study kat munshi,dia lupa tak nak contact saya..tapi anggapan saya salah...sampai sekarang dia masih engat dan always contact saya..tapi dekat hostel tidak la..dia pun sibuk mengejar ilmu dia dekat madrasah kelantan sekarang..tapi  20 june 2012 birtday saya,dia menamatkan madrasah kat kelanatan uhh..nak tahu kenapa,sebab dia nak sambung belajar kat madrasah lain pula..tengah dalam perancangan lagi..tapi sambil tu,dia tunggu panggilan dari U juga..insyaallah, ,tapi dia cakap dengan saya,dia confused,tak tahu nak belajar kat madrasah ke atau dekat U..tapi saya cakap lha,ikut keputusan abang sendiri la,adik sokong dari belakang je k, ,

dia banyak bagi nasihat kat saya,always la,kalau saya tengah down,dia selalu naikkan semangat untuk saya..kadang-kadang saya nak nangis pun ada,sebab dia mengharapkan sangat saya berjaya ! tapi saya rajin menyalin semula kata-kata semangat dia..supaya saya lebih semangat untuk tingkatkan prestasi saya..alhamdulilah,sekarang saya tengah usaha,dan usaha untuk buktikan yang saya boleh buat yang lebih baik..insyaallah,kalau diizinkan allah. .

mahu tengok apa yang dia bagi sama saya,hee sori lah,dah tampal dekat loker baju saya la :)
tadi dia baru text,maklum lha,petang nanti dia ada kelas..hee, ,kena marah dengan dia tadi..bukan marah la,nasihat saje..heheheh..

: 1) abang tak pernah anggap periksa tu sebagai satu masalah ,tetapi pandang lah ia sebagai peluang..manfaatkan ilmu,perbetulkan niat mencari ilmu..
: 2) belajar betul-betul,tahun ni nak exam,stop playing and dont be childish ok..target ur mission and set ur vision..be pious student yup..
:3)ok lha budak busyuk..nama yang sering digunakan untuk saya..abang nak study..jangan lupa stduy..exam dah dekat,kurangkan fb tu,buat latihan,solat jangan tinggal,perhubungan sesama manusia dan tuhanperlu dipelihara..
:4)capital yang pernah dia bagi pada saya I.M.A.S.M
:5)jangan sesekali tumbang dalam gelombangmahana atau ujian,jika jatuh bangkit kembali menyambung perjuangan samudera kehadapan.
:6)adik jadik lha muslimah yang solehah yup.
:7)yang penting usaha,jangan kita harapkan pujianmanusia,nanti kita terluka,harapkan pujian allah,niat mencari ilmu untuk mendekatkan diri kepada tuhan,bukan semata-mata kerana makhluk,faizaazam ta fatawakal tuallah...berusaha atau berazamkemudian bertawakal..fikir tuhan bersama kita semua akan jadik senang..
:8)jangan takut ,adik boleh punya ! allah bersama orang mukmin..
ok,study hard..gud luck both of u, make sure dont forget 2pray tahajud and hajat 4 everyday.
:9)Salam tinta mujahid,jika yangdiharapkan berlaku,bersyukurlah ,namun berlaku sesuatu yang tak disangka,seperti kegagalan,belum tentu ia satu keburukan,acab kali keberkatan,kebaikan dan kejayaan itu dibungkus oleh takdir kepahitan,kerugian dan kegagalan..sering kali kita gagal melihat hakikat init takdir,namun apabila sedikit masa yangberlalu,belayar pergi..barulah kita akansedar,rupanya allah takdirkan kita berundur ke belakang untuk mengambil lajak bagi melonjak lebih tinggi dan berlari lebih jauh ke hadapan,berdepanlah dengan lukisan takdir pada kanvas kehidupan kita dengan hati yang mesra..
:10) cubalah hidup berdikari..adik kesayangan abang ni boleh punya..adik tanam cita-cita dan azam dalam hati jek..allah yang beri hidayat nanti..

ha,ni semua kata-kata yang dia bagi pada saya,masih save lagi dalam phone saya..penuh memori dengan text dia dengan pakwe..then,tadi dia ceritakan pasal pelajaran..dia kata,kalau boleh saya pun kena lebih mendalam belajar pasal agama..dia cakap,saya kena pandai berdikari..nanti kat dalam kubur pun,adik takda sape-sape..waahhh,,dia ada juga cakap,kalau adik teringin,abang boleh carikan madrasah untuk adik..insyaallah abang,kalau hati adik diizinkan allah untuk lebih tahu pasal agama yang lebih mendalam ni..
    

 

No comments:

Post a Comment

SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN,JANGAN SAMPAI NASI DAH JADI BUBUR,INGAT SEBELUM TERKENA,