assalamualaikum

Shoutbox

Kelebihan Ayat Kursi :')





assalamualaikum ,hye guys semua ! harini wana nak shre2 story sikit tentang kelebihan ayat kursi ni ..wana rasa kagum sangat , rugi kalau korang tak amalkan ayat2 suci ni ..


tahun lepas time waktu sekolah ,wana ada bace satu buku uhh ..menarik lha juga ..mcm biasa lha , wna pinjam pada nadhrah ..iaitu bestie wna till jannah kat sekolah... herrm , cerita uhh tentang seorang perempuan yang  baru habis kerj nak balik ke rumah ..disebabkan dah lewat malam ,dia ingin pulang ke rumh dengan mengikut jalan yg lebih cepat ..maklum lha , dh tengah malam ..bas dan teksi dah takde kan ... jalan punya jalan , dia terpaksa ikut lorong yg betul2 gelap dan jalan tu juga lha ramai mangsa perempuan jd mangsa rogol..masyaallah ...tak lama kemudian uhhh , dia ternampak dua orang lelaki myanmar yang seks sangat2..."kaki rogol" 

dia berasa sangat takut ..nak patah balik kat tempat kerja dia  memng tk lha ...dah jauh , dia nekad untuk meneruskan juga perjalanannya ...semakin dia menghampiri kt tempat lelaki uhh , dia juga telah membaca ayat kursi sebanyak mana yang dia mampu.. baca punya baca , selangkh demi selangkah alhamdulilah 2 orang lelaki itu tidak mengacau dia...dia pun agak terkejut sedangkan aku hanya seorang sahaja....tapi alhamdulilah lha aku selamat sampai rumah ...

Keesokan harinya , dia membaca akhbar ...dia terkejut bila terbaca yang lelaki 2 orang semalam uhh telah dimsukkan longkap...dia segera pergi ke balai polis dan ingin mengetahui cerita yg sebenarnye.. Setelah sampai di balai polis , dia menanyakan tentang dua orang lelaki tersebut ..pegawai polis itu mengatakan sebelum dia lalu di tempat kejadian yg semalam , sebenarnye ada 2mangsa telah dirogol oleh 2 orang lelki ini dan perempuan itu lha yg membuat laporan polis... Dia berasa terkejut , kerna sedangkan semalam dia hanya lha jalan sorang2 ...kenapa dia tidak jadik mangsa dengan 2 orang lelaki uhh ..

lelaki myanmar itu berkata " semalam awak bukan jalan sorang2 , tetapi ada 2 orang lelaki yang sasar ada bersama awak" masyaallah , perempuan itu betul2 terkejut...patut lha dia selamat sampai ke rumah .rupanya ada yg telah menjaganya ....syukur ! itu lha kelebihan ayat kursi...

oke lha ,sampai sini je yg wana ingat storynye ,,, cerita ini benar tau ! wana hanya mampu kongsikan yg mana wana  ingat ,ni dari segi ayat wana lha tapi2 tak lari pun dari cerita yg sebenar ...
jadi , jangan lupa amalkan ayat kursi ye ..
alhamdulilah, sejak tu wana amalkan ...dan sejak tu juge la wana berani bila keseorangan di hostel ni ..terasa selamat je ,

oke lhha , tatata :')


No comments:

Post a Comment

SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN,JANGAN SAMPAI NASI DAH JADI BUBUR,INGAT SEBELUM TERKENA,